Bröllopspresent

Min chef ska gifta sig nu i maj och hon har frågat mig privat om jag har lust att hjälpa till med serveringen på hennes bröllop. Jag tackade gladeligen ja. Jag har tidigare gjort liknande saker på tre 50-årskalas och tycker det är jätteroligt. Dessutom trivs jag väldigt bra ihop med min chef. Hon är en mjuk och behaglig människa och vi kommer bra överens.

Jag tänkte att jag ville ge henne någonting litet för att visa att jag trivs med henne nu när hon har visat att hon trivs med mig så mycket att hon vill ha mig att hjälpa till på hennes bröllop. När jag får en idé har jag svårt att hålla händerna i styr så redan igår kväll blev presenten färdig.

Jag kom att tänka på ett gammalt nummer av Scrapbooking m.m. som hade bröllopstema där de som present hade altrat en liten plåtburk och lagt i små lappar med ord om kärlek i. Därför gjorde jag en egen tolkning av den. Ett matchande kort ska även göras.

137116-388
137116-389137116-390

Lådan var från början marinblå så den målades
Akrylfärg: Making Memories - Scrapbook Colours; Manila
Papper: DCWV - Elegant Wedding Stack
Spets: Syfestivalen hösten 2007
Blommor: Prima Marketing
Knappar: Samlat själv genom åren
Text: Mall från Panduro, korten handskrivna
Chalk: Color Box - Chestnut Roan

Kommentarer
Postat av: Annemie

Herregud vad mycket fina saker du gör =) Själv har jag tappat inspirationen men efter att ha kikat in här har jag fått massor av nya ideér =)

Du är jätteduktigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback