Vintagetavlor

Det var jättelängesen jag fick dessa söta ramar av min mor som hon fyndade på Indiskas rea. De var bland det första jag och min pojkvän satte upp på väggen när vi flyttade. Dock var innehållet i ramarna, fram till för några dagar sen, röda papper där det stod "Indiska, Photo Frame, 15x21cm". Inte så spännande kanske, haha. Jag klippte ut lite bilder från en gammal fototidning på tjugotalet som jag fyndat på Myrorna och limmade fast de på ett fint papper. Jag stämplade lite på bakgrunden och limmade fast några få andra dekorationer för att det inte skulle kännas "too-much". Matchar fint mot våra bruna väggar och mjukar upp den något strama/sofistikierade stilen vi annars har.

137116-395137116-394

Papper: 7 Gypsies
Foton: Nordisk skrift för fotografi från 1925
Stämplar: Poppes stämplar, Basic Grey - Figgy Pudding
Dekorationer: ATC Collection - Calligraphy
Litet snöre till tag: Scrappers Floss

Kommentarer
Postat av: Cards of Maria

Fina små tavlor. Vad duktig du är.
Tack för kommentaren i min blogg.
*vink vink*
Maria

Postat av: Smarre

Åh vad fina tavlorna blev! Gillar din härligt romantiska shabbystil. Tack för besöket i min blogg också. Vi ses nog fler gånger. :-)

2008-02-24 @ 09:16:04
URL: http://mariekarlsson.blogg.se
Postat av: Sofia

Tack för titten i min blogg! Vad roligt att du gillar mina kort! Hittade massa fint här inne hos dig!

Kram, Sofia/Jozie

2008-02-24 @ 12:14:37
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Karolina

Roligt att du tittade in i min blogg, för då fick jag ju chansen att se allt fint du gjort. Blir verkligen sugen på att börja stämpla och måla med promakers. Alla verka älska dem. Ha det gott!

2008-02-24 @ 20:06:35
URL: http://karolinasscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback