Födelsedagspresenter

Den 25 januari fyller min mamma och moster år och så här efter jul har man inte direkt överflödigt med pengar att köpa presenter för. Dock har jag lyckats få ihop till riktigt bra presenter till dem utan att behöva lägga ut en endaste krona! De ska få en varsin bok, ett varsitt halsband och ett varsitt bokmärke. Och hur lyckades jag då fixa ihop allt detta utan att spendera något?

Boken:
Beställde kurslitteratur från internetsidan Lycknis medan de hade ett erbjudande där man fick en gratis pocketbok för varje 100-lapp man handlade för hos dem (eller något liknande, minns inte riktigt). Jag fick välja fyra böcker och det fanns bara 2 av de valbara som jag själv ville ha. Kanonbra att spara och ge mamma och moster som båda gillar att läsa!

Halsbandet:
Såklart har jag gjort halsbanden själv. Det var till och med mamma och moster som gav mig pärlorna. Två pärlmixar i deras favoritfärger med matchande smyckevajer och lås. Jag fick uppdraget att göra dem varsitt halsband, så varför inte på deras födelsedag?

Bokmärke:
Bara en bok och ett halsband är ju en fin gåva, men jag ville göra en lite sak till för att det skulle kännas som en kanonpresent. Det är ju ändå mamma och moster. Därför gjorde jag två enkla bokmörken av några restbitar papper, en blomma och deras namn. Superfint att ge bort tillsammans med en bok och ett bra sätt att få gammalt "skräp" att komma till användning.

137116-336


Tyvärr har jag redan tagit alla mina presenter och lagt i mitt rum hos mina föräldrar utan att ta kort på halsbanden först (smarto). Ska försöka ta med mig kameran och göra det innan jag slår in dem och i så fall lägger jag upp bilderna så snart de är fixade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback