Scrapbookingkväll

Ikväll ska jag hem till mamma och fika med henne, en väninna till henne och väninnans dotter. Min mamma berättade nämligen sist de träffades om att jag höll på med scrapbooking och hennes vän tyckte att det lät som något hennes kreativa dotter skulle gilla, och frågade om jag inte kunde visa lite ur man gjorde någon gång. Denna någon gång är således ikväll.

Hur berättar man allt om scrapbooking på EN kväll!? Och vilka saker tar man med om man ska få med sig allt i en kasse på tåget? Lim, papper, papersskärare, fototejp, lite dekorationer och några saker att demonstrera. Och innan man gett sig av kommer man på hundra saker till man ofta använder och borde ta med. Listan kan göras oändlig, men nu fick det bli en slags primitiv, grunddel av scrapbookingen som fick följa med.

Jag har dessutom rensat lite i skåp, burkar och lådor och hittat en massa jag har dubbelt av eller inte gillar. Saker jag vill bli av med helt enklet. Tänkte ge det till henne om hon tycker det verkar skoj att hålla på. Det vill säga om hon inte blir avskräckt när jag kommer proppa henne full med mitt exalterande scrapsnack =P

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hur gick det på din lilla "kurskväll" då? Gilla hon det?

2008-01-25 @ 23:54:23
Postat av: Sissi

Jodå, det vae inget att oroa sig för! Hennes mamma var minst lika intresserad som hon och de skulle nog göra ett album ihop, fast pröva lite med mitt "gamla skräp" först!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback