Julklappstips - Middagsinspiration

En julklapp som min mor ska få i år av mig är en bok med titeln "Vad ska vi äta?". Det är en receptbok gjord i ett vanligt, trist fotoalbum (29:- på Clas Ohlsson tror jag) som jag piffiat till utsidan på. Insidan är full av urklippta recept från tidningar, reklam i mataffärerna och andra gratisrecept. Det smarta med att använda just ett fotoalbum är att man i plastfickorna lätt kan byta ut recepten mot andra man hellre gillar.

Min mor brukar ofta fråga mig vad jag är sugen på för mat och klaga på sin stundom dåliga fantasi. Med denna bok är det meningen att hon ska bli inspirerad av antingen hela recept, smaker, ingredienser, nya kombination eller helt enkelt återupptäcka gamla godingar. Matinspiration helt enkelt.

137116-306
137116-308137116-307

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback