Minialbum

Jag har inte kunnat komma in på bloggen på ett par dagar. Därav den dåliga uppdateringen.

Då är i alla fall minialbumet till min barndomsvän färdigt! Har letat fram alla gamla teckningar hon gjort till mig, bilder jag hade på henne och skrivit saker vi gjort tillsammans. Själva albumet har jag gjort genom att klä in två kartongbitar i papper och limma fast sidor av vikt cardstock. Man viker och limmar ihop baksidorna, så varje sida är liksom två lager cardstock. Sedan fäste jag band under det första och sista cardstockpappret (det som sitter fast i själva pärmen) så att man kan knyta ihop det när man stänger.

137116-462137116-466137116-463137116-464137116-465

Hård kartong till albumpärm: Creative Imaginations
Papper: Grå Cardstock - DCWV, Basic Grey - Infuse & Stella Ruby
Blommor: Basic Grey - Infuse, Prima Marketing
Spets: Mormors gamla, Syfestivalen 2008
Band: Åhléns, Søstrene Grene
Snöre: Scrappers Floss
Text: Handskrivet, Basic Gey - Infuse, Dymo, Mall från Panduro
Glitterstena: Scrapbox
Chalk: Chestnut Roan, Distress Ink - Antique Linen
Miniram: K&Company - La Boutique
Journalingruta: Prima Marketing
Tag: Från 2007 års julklappar

Kommentarer
Postat av: FruGrip

Hej där! Fina grejor du gör. Ja liten är snart 3 månader. Jösses vad tiden rinner iväg. Snart flyttar han hemifrån...*s*
Det digitala är inte så svårt, bara man vill lära sig. Jag har många års egen erfarenhet av olika grafikprogram och sådant för att jag tycker det är SÅÅÅÅ kul....finns kurser och grejor gratis på internet man kan gå också. Intresserad av att lära dig så maila mig gärna :-)
Kram Cissi som tackar för titten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback