Julklappstips

Jag blir alldeles exalterad över alla smaskiga julrecept som finns i alla tidningar nuförtiden. Speciellt över alla söta godisrecept. I år har jag tänkt göra väldigt mycket godis, choklapraliner, marmelader, inläggningar och annat sånt och ge bort i julklapp. Min mamma älskade senapen hon fick av mig förra året, så en stor sats av den blir den nog också. Jag tänkte bjuda på det receptet. Det är hur enkelt som helst att göra!

Skånsk Senap
* 50 g mörka och ljusa senapsfrön
* 1 msk ättiksprit
* 1-1½ tsk salt
* 1 msk socker
* Vatten

Krossa senapsfröna med en mortel.
Tillsätt ättiska och låt stå över natten.
Blanda nästa dag i socker, salt och vatten till lagom senapskonsistens.
Fyll en burk. Låt stå i 1-2 veckor innan den äts.
Klä burkarnas lock med fint tyg och knyt en tag runt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback