Pepparkakshus

Jag brukar ibland försöka mig på att göra ett eget pepparkakshus. Då har jag alltid köpt en sån där färdig låda där alla delarna bara är att klistra ihop med socker och garnera, men i år kände jag för att få göra ett helt eget! Tyvärr blev det inte så fint som i min tanke - lite skeva delar, ena takbiten lite bränd i kanten, kristyrstruten gick sönder så inte ens garneringen blev bra... Fast det är väl så det ska vara om man försöker göra ett eget pepparkakshus första gången. Lite skevt, fult och hemmagjort helt enkelt!

Jag har i alla fall bestämt mig för att ge bort huset till mina grannar på julafton. Jag lyckas aldrig knapra i mig hela och min pojkvän bangade på att hjälpa till. Mina grannar däremot brukar vi alltid byta små julklappar med och de har ju trots allt 9 barn som gillar söta saker! (Förvisso är det "bara" 5 som fortfarande bor hemma) Det blev ett litet "landskap", om man nu ska överdriva, runt huset också med bomullssnö, en julgran, en tomte och ett paket på baksidan!

137116-318137116-319

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback