Formexmässan

Idag tog jag en paus från jobb och plugg för att gå på Formexmässan på Stockholmsmässan i Älvsjö. Det är nordens största fackmässa för inredning och design. De har en hel del pappers- och presentartiklar också så som kort, askar, påsar, affischer, smycken, stämplar, tyger och en massa massa mer. Det är helt enkelt där som olika företag visar upp det de säljer och företagare kommer dit för att titta, ta kataloger och beställa det de vill ha att sälja i sin butik. Jag var där med min kusin som inköpare och "smakråd".

Det är en gigantisk orgie av vackra, söta, häftiga, snygga, mysiga och underbara saker. Först och främst får man ju se vad som kommer att finnas nästa säsong i affärerna, till exempel Pilgrims vår/sommarkollektion 2008 och det senaste från Greengate, House Doctor och andra av mina favoriter. Förutom det är det en enormt inpirerande upplevelse att vara där! Man kommer på hundratusentals saker man vill ha (tur att man inte kan handla sakerna på plats - mina pengar skulle vara slut i så fall) och minst lika mycket som man, med lite kreativitet, kan göra själv av grejer man har hemma eller kan köpa billigt någon annan stans. Dessutom fylldes både jag och min kusin av idéer till hennes eventuella fysiska butik som hon kanske ska "få" i vår. Skaparlusten glöder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback