Nytt hem, nya möbler

Eftersom vi flyttar från en liten etta på 24,5 kvadrat till en tvåa på 48, måste vi ju såklart ha nya möbler att fylla detta jättepalats med! Inte riktigt kanske, men vi har helt enklet fått ett behov av soffa, matbord, fler delar till vår urbilliga matservis och stolar och så har vi bestämt oss för att köpa en ordentlig säng istället för den vi har nu som bara är 120 cm bred. Idag var jag således på IKEA för att reka lite inför helgens flytt. På söndag ska vi dit och handla!

Förutom de redan nämnda sakerna är vill vi även ha lite andra "småsaker" som förvisso även kan inhandlas lite längre fram då vi inte är i desperat behov av dem just nu. Till exempel gardinstänger, matlådor, skohylla med mera. Dock kanske det blir lite mer än bara det allra nödvändigaste när vi åker på söndag, beroende på ekonomin såklart!

Detta är hur som helst det vi funderar på att köpa:

137116-372137116-371137116-369137116-368137116-373
Dessutom ska vi ju köpa stolar till bordet var tanken, men där får min pojkvän sista ordet. Jag hittade inga som passade riktigt till bordet ovan, men på DUKA såg jag några fina som skulle kunna passa till. Så farligt dyra var det inte heller.

137116-374137116-370

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback