Söta presenter

Nu har jag gjort färdigt presenterna inför morgondagens firande av min barndomsväns 18-årsdag. Jag har gjort två påsar av papper och papperssnöre. Det är hur enkelt som helst! Bara att "slå in" en fyrkantig låda av något slag, men bara till hälften. När en sidan är vikt och limmad låter man den andra vara öppen upptill. Sedan har jag även vikt ett veck på längden mitt på de smalare sidorna för att få en presentpåseeffekt.

Den ena presentdelen (från bara mig) är lite mer enkel och rå medan den andra (från hela familjen) är mer söt. Paketet med den råare looken är bara inslaget i vanligt papper man får när man köper glas för att de inte ska gå sönder. Till det sötare paketet har jag valt att slå in ett smycke (fick ingen smyckesask när jag köpte det) i en söt pappersask.

137116-507137116-508

Papper: Basic Grey - Infuse, Inslagningspapper - Myrorna
Papperssnöre: Brunt - Granit, Rött - Ikea
Stämpel: Magnolia
Färgläggning: ProMarkers
Text: Handskrivet


137116-509137116-510

Papper: Basic Grey - Blush
Papperssnöre: Ikea
Blommor: Prima Marketing
Glitterstenar: Scrapbox
Band: Prickigt - Åhléns, Vitt - Søstrene Grene
Stämpel: Magnolia
Färgläggning: ProMarkers
Siffror: Mall från Panduro
Pappersask med dekorationer: K&Company

Kommentarer
Postat av: Caroline/Pysselparadiset

Jättesöta påsar du har gjort! Vilken bra idé att ge bort i present!

Postat av: Cath.

Å så fina! Mycket roligare at både ge och få en mer personlig present!

2008-05-23 @ 22:46:25
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Jättefina påsar. Vad fint det blev med stämpeln!

2008-05-26 @ 19:47:04
URL: http://mariejeanette.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback